Tel: 0225-710 750| Fax: 0225-230 22| Mejl: info@dormsjoskolan.com

HVB

hvb och skolahvb och skola
hvb och skola
Dormsjöskolan - hvb och skola

På Dormsjöskolan finns fem HVB.

Varje boende erbjuder en varm hemlik miljö där de dagliga sysslorna som att städa, tvätta, handla och laga mat görs tillsammans utifrån barnens/ungdomarnas förutsättningar.

Varje barn/ungdom har en kontaktperson och personal finns på plats dygnets alla timmar.
​​​​​​​
I boendet arbetar behandlingspedagoger under ledning av enhetschefer och behandlingsansvarig.

VÅGEN

Dormsjöskolan - hvb och skola
Vågen har 4 rum med pentry, badrum och egen ingång. I husets mitt finns gemensamt kök och allrum.

BIKUPAN

Dormsjöskolan - hvb och skola
Bikupan har tre avdelningar. Stora Bikupan med fyra rum, Lilla Bikupan med två rum och suterängvåningen som är ett enskild boende för ett barn/ungdom.

MIDGÅRD

Dormsjöskolan - hvb och skola
Midgård har plats för 7 barn/ungdomar och består av två delar - ​​​​​​​Midgård och Nygård.

RÖNNBO

Dormsjöskolan - hvb och skola
Rönnbo har plats för två barn/ungdomar och ligger lite avskilt från övriga boenden.

VÄSTRA

Västra har nio platser fördelat på tre våningar med gemensamt kök och vardagsrum. På nedre plan finns en träningslägenhet.